Dela nyhet
Nytt Bankgiro & Swish på våra fakturor samt nya rutiner
1 apr, 18:00 3 kommentarer
Hej alla medlemmar i Bro IK!
Nästa gång du får en faktura från föreningen är det bra om du är lite extra uppmärksam.
Vi har nämligen ett nytt Bankgiro på alla fakturor som skickas via Svenskalag. Om du öppnar din faktura på datorn eller i mobilen kan du även betala den med Swish.
Så funkar det
När du får en faktura kan du välja att betala den direkt via Swish eller bankgiro. Om du betalar via Swish prickas din faktura av direkt och ditt medlemskort aktiveras i Svenskalag-appen. Dina ledare kan även se att du betalat. Väljer du att betala via Bankgiro tar det upp till en bankdag innan betalningen registreras.
Alla betalningar går via Svenskalags betalpartner Ping Payments vilket gör att avprickningen mot rätt faktura sker helt automatiskt utan att föreningen behöver göra något.
En annan fördel är att Svenskalag automatiskt genererar föreningens bokföring utifrån de betalningar som kommer in.
Ingen administrationsavgift
Vi kommer inte att lägga på någon administrationsavgift på fakturorna. (I Sportadmin låg den på 9-59 kr per faktura.)
När fakturerar vi?
Familjemedlemskap faktureras i början av varje år till respektive familj.
Sektionsavgifter faktureras separat till varje enskild medlem i familjen. Detta medför en stor tidsbesparing för oss på kansliet.
Nya utövare som börjar under säsongen
En annan nyhet är att nya utövare får en faktura direkt i samband med att de börjar att provträna. Om man inte vill fortsätta efter de första 14 dagarna behöver man bara meddela medlem@broik.se så kan vi ta bort fakturan.
Möjlighet till delbetalning
Om du inte kan betala hela avgiften på en gång kan du välja att delbetala din faktura utan att behöva kontakta kansliet. Alla fakturor som överstiger 1000 kr går att delbetala på 3 månader.
Väljer du att delbetala tillkommer en avgift på 30 kr per delbetalning. D.v.s. 90 kr extra vid 3 månaders betalplan. Du som valt delbetalning kommer få en delfaktura varje månad till din e-post.
Varför väljer vi att använda Svenskalags betaltjänst?
Att automatisera vår administration är ett viktigt steg i föreningens digitaliseringsresa. Svenskalags nya betaltjänst gör att vi sparar mycket arbetstid och att vi därmed kan lägga mer tid på det vi verkligen vill - att utveckla föreningen.
Kommentarer
Dunya Yousif 1 apr, 18:13
Hej!
Ska ni skicka faktura på email eller? Har aldrig betalat det bli första gång för mig . När man ska betala datum?
Mvh
Nils Tener 1 apr, 19:53
Hej. Fakturan har gått ut till den mejladress som är registrerad hos oss. Om du inte fått en faktura för medlemsavgiften går det bra att mejla: kansli@broik.se och meddela vem det gäller och vilken mejladress fakturan ska skickas till
Dunya Yousif 1 apr, 22:16
Tack för informationen .